Benjamien Lycke
Dirigeert niet enkel zijn composities, maar ook onze administratie. Blust interne brandjes en staat de ouders steeds te woord bij vragen. Onuitputtelijke bron van creatieve ideeën. Maakt sterk werk achter zijn piano, computer en camera. Geïnteresseerd in de nieuwste technische snufjes.
Een voorkeur voor het operagenre, grote koorwerken en experimentele, discipline-overschrijdende projecten karakteriseren Benjamien Lycke, die na zijn studies compositie bij Lucien Posman aan het Hogeschool Gent Conservatorium het postgraduaat Composing for Screen bij Joseph Horovitz aan het Londese Royal College of Music volgde.
Sinds jaren verbindt hij compositie met videokunst. Zo arrangeerde hij in opdracht van Klara en Brugge Plus de gamemuziek van Assassin’s Creed IV: Black Flag en Syndicate (voor een live performance in het Concertgebouw Brugge), deed hij tientallen captaties van muziektheatervoorstellingen en schreef naast heel wat klassieke werken (waaronder het requiem MONU en de kortopera’s PUCK en CYCLOPS muziektheatervoorstellingen gekenmerkt door een intense verwevenheid van compositie en videokunst), ook de soundtracks van kortfilms als Without A Word, Somnium en Monday, alsook van de langspeelfilm Memento Mori. Voor de dansvoorstelling Tinkling I van choreografe Talitha De Decker, waarbij twee dansers in dialoog gingen met een lichtinstallatie (productie: d e t h e a t e r m a k e r), programmeerde hij drie LED-walls met een bijzondere aandacht voor synchroniteit tussen muziek en dans. Momenteel werkt hij aan een pixelopera, waarbij geen zangers, maar individuele pixels op een brede LED-wall de protagonisten zijn van een muzikale vertelling. Naast zijn kunstzinnige projecten werkt Benjamien ook aan de professionele uitbouw van Dansschool Movimento